پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204074
طرح راه آهن چهارمحال و بختياري سال آينده اجرايي مي شود
تاریخ انتشار : 1394/10/24 10:54:31
نمایش : 1555
استاندار چهارمحال وبختياري گفت: اجراي طرح ريل راه آهن اصفهان به اهواز از مسير چهارمحال وبختياري از سال آينده آغاز مي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، قاسم سليماني دشتکي افزود:از سال گذشته تاکنون پيگيري و جلسات مکرر با وزارت راه و شهرسازي ، صندوق توسعه ملي و معاونان رييس جمهوري برگزار شد و براي اين طرح ملي،مجوز ماده 215 اخذ شد.

وي گفت:براساس اين مجوز ،شورايعالي اقتصادي کشور،اين طرح را داراي توجيه اقتصادي مناسب و با اولويت تشخيص داده است و مجوزهاي زيست محيطي ومجوزهاي ساير دستگاها نيز براي اجرا طرح که لازمه هر طرح بزرگ ملي است، گرفته شد.

استاندار چهارمحال وبختياري گفت:براي اجراي اين طرح،قرار است سهم دولت 15درصد و سهم بخش خصوصي 85درصد باشد که با استفاده از تسهيلات فاينانس داخلي وخارجي با تضمين دولت و بازپرداخت با دولت از محل درآمدهاي راه آهن تامين مي شود.

وي اظهار داشت، باپيگيري هاي مستمر، طرح راه آهن استان در بودجه سال آينده رديف وکد دريافت کرده است و اميد است مجلس نيز براي تسريع در اجراي اين طرح به عنوان دومين طرح بزرگ ملي اعتبار لازم مصوب شود.

وي افزود:با آغاز اجراي اين طرح ملي، در دوران ساخت و ساز آن بين پنج تا هشت سال طول بکشد و يکهزار و 500تا دو هزار نفر در زمان ساخت به کار گرفته شود.

وي گفت:با اجراي اين طرح ملي ، اتصال ريلي استان هاي مرکزي، اصفهان، چهارمحال وبختياري به خوزستان و آبهاي آزاد ميسر خواهد شد و تحول عظيمي در بخش بار و مسافر و پيشگيري از تلفات جاده اي، هزينه اي و حمل و نقل و همچنين صرفه جويي ارزي فراهم خواهد شد.

استاندار چهارمحال وبختياري در ادامه به جذب و تخصيص اعتبارات و همچنين افزايش 50درصدي اعتبارات در دوسال گذشته اشاره کرد و گفت:رشد اعتبارات استان امسال نسبت به سال قبل رشد 50درصدي داشته است.

به گزارش ايرنا،ايجاد راه آهن يکي از مهمترين آرزوهاي مردم چهارمحال و بختياري در بخش حمل و نقل است و با ايجاد اين راه آهن، اين استان محور اصلي ارتباط بين مرکز و جنوب مي شود.

منبع:ايرنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html